środa, 8 lutego 2017

Spacer w Spale


Codziennie staram się robić ciekawe spacery w różnych kierunkach i szukać nowych miejsc. Mimo, że w okolicy mamy fajny park, rzekę i lasek to czasem brakuje odświeżenia. Zazwyczaj w wolne dni mam ochotę na coś zupełnie innego, poza miastem. Wieczorami przeglądam sieć w poszukiwaniu okolicznych miejscówek i planuję krótkie wyjazdy zapisując je w kajeciku. W ubiegłą sobotę postanowiliśmy zwiedzić Spałę oddaloną tylko o 15 minut jazdy autem. Miałam nadzieję na super spacer wzdłuż Pilicy i mega zdjęcia.


Gdy dotarliśmy na miejsce okazało się, że Spała jest małą, turystyczną mieścinką. Znaleźliśmy pusty parking przy ulicy Piłsudskiego za karczmą rodem spod samiutkich Tatr, obok boiska sportowego. Na początku poszliśmy zgodnie z drogowskazami do oddalonego o 200 metrów pomnika żubra. Jest to posąg naturalnych rozmiarów zwierza ważącego 4 tony! Następnie wróciliśmy w poszukiwaniu mojego wymarzonego, malowniczego szlaku wzdłuż rzeki. Rzeka była tuż za wyżej wspomnianym boiskiem lecz poza tym placem nie zauważyliśmy żadnej ścieżki w pobliżu. Przeszliśmy więc przez most i poszliśmy za znakami ''Hubertus Spalski'' domyślając się, że doprowadzą nas one do dużej polany (może przy Pilicy). Szliśmy tak poboczem asfaltówki, osiedlem pięknych jednorodzinnych domków aż doszliśmy do Rezerwatu Przyrody ''Spała''. Znaki na znany hubertus się skończyły a zaczął się las z szeroką drogą pożarową Majora Henryka Dobrzańskiego ''Hubala''. Po kilku kilometrach pokonanych ''p-pożarówką'' sprawdziliśmy mapę i zdecydowaliśmy wracać na parking gdyż droga prowadziła głęboko w las coraz bardziej oddalając się od rzeki. Cóż. Nie dostałam tego co chciałam ale i tak było fajnie ;) Na koniec skorzystaliśmy z boiska i pobawiliśmy się z psem. Apacz oszalał i biegał w koło nie dotykając przy tym ziemi.
Cała nasza eskapada trwała 2 godziny i była to naprawdę przyjemna odskocznia. Pies wrócił zmęczony i zadowolony więc my również.

Zapraszam na fotorelację (bez magicznych fot przy rzece i słonecznego światła, niestety):






















Finito!
Przeszukuję okolice na kolejne wycieczki :)

Do następnego :*

  

5 komentarzy:

  1. super relacja i świetne zdjęcia :)
    z pomnikiem żubra chyba najfajniejsze :)
    pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi też się bardzo podoba ta relacja. I zdjęcia świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewa, bardzo mi miło!
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  3. Zdjęcia są naprawdę świetne, chyba nie jestem w stanie wskazać swojego ulubionego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, cieszę się!
      Ściskam i pozdrawiam :)

      Usuń